17 вересня 2017

Виставка "Сергій Ейзенштейн: Антропологія ритму"

Вересень 20, 2017 – Січень 19, 2018
відкриття: 19 вересня 2017 о 18:30
Nomas Foundation – viale Somalia 33, Rome

unnamed1 

Prostory раді оголосити про відкриття виставки "Сергій Ейзенштейн: Антропологія ритму", що відбудеться 19 вересня 2017. Курують виставку історикині кіно Марі Ребекі (Париж) і Елена Вогман (Берлін) спільно з художником і типографом Тілем Гатманом (Берлін). Виставка триватиме до 18 січня 2018. Численні документи з архівів Ейзентштейна будуть демонстровані вперше, зокрема його записники, малюнки, відео і фотографії.

Ритм – це посередник змін; він формує перехід – від страху до радості, від байдужості до стурбованості, від одного руху до цілого танцю. Радянський кінорежисер Сергій Ейзентштейн розумів краще за будь-кого, що саме завдяки ритму можна втілити зміну – і як антропологічний інструмент упорядкування досвіду ритм ставав рушієм революції.

Виставка досліджує взаємозв'язок естетичного й політичного вимірів в антропології ритму Ейзенштейнових незавершених проектів: "Хай живе Мексика!" (1931-32), "Бежин луг" (1935-37), "Ферганський канал" (1939). У своєму баченні Мексики та в пізніших антропологічно спрямованих проектах в Україні й Узбекистані Ейзенштейн задіює два значення "революції". Ми бачимо тут, як історія, що балансує між повторенням і вторгненням, поверненням і протестом, співвідноситься з одиничною долею – тіла чи жесту – і соціально-політичним наративом, що формує її тло. Кожен із цих кінопроектів представляє новий унікальний підхід, та всі вони мають спільну археологічну модель історії й антропологічне конструювання погляду. Фокусуючись на репрезентації людей, зокрема на численних способах Ейзенштейнового фільмування людських облич, представлені на виставці матеріали виявляють раніше не відомі аспекти документально-етнографічної роботи режисера.

На виставці також буде представлена книжка, видана NERO (Рим). Видання, оформлене Тілем Гатманом, містить есеї кураторів, переклади неопублікованих Ейзенштейнових щоденників та інші архівні матеріали.

unnamed