Еденія: У місті майбутнього
8 червня – 9 липня 2017
Відкриття 8 червня о 18.00

18558939 1390304221037427 5302231195711169005 o

Еденія: У місті майбутнього


"Еденія: У місті майбутнього" – виставка, яка отримала назву від утопічної новели, опублікованої мовою їдиш Калменом Зінгманом у Харкові в 1918 р. Майже через сто років після публікації художник Євгеній Фікс зібрав міжнародну групу сучасних художників, запропонував їм прочитати цю новелу і створити мистецьку роботу – ніби з музею уявного міста Еденії. Ця виставка представляє різні бачення художників – як запрошення подивитися на свої мрії з різних боків та відстаней, помічаючи їхні кольори, інтонації, форми та ритми. 

Еденія Зінгмана (проекція Харкова на 25 років в майбутнє) – це місто, в якому людей перевозять летючі автобуси, де фонтани регулюють температуру повітря і цілий рік тримають її на комфортному рівні, де етнічні спільноти живуть поруч у злагоді та мирі. Головний герой, що повернувся до свого рідного міста з Палестини, відвідує художній музей, де він "подивився гіпсові скульптури Кріценштейна, Лісі-Ціпі, вироби із золота. На верхньому поверсі він зачинив за собою двері й довго-довго дивився, дивився й думав, думав і загубився у своїх думках…" 

У час, коли багато українців все ще розділені на тих, хто ідеалізує радянське минуле як золоту епоху соціальної справедливості, і тих, хто ідеалізує Євросоюз як обіцяну майбутню утопію, виставка "Еденія: У місті майбутнього" (що бере початок з новели, написаної мовою, яка майже зникла з України) пропонує глядачам роздивитися багатокультурну історію країни та її ранньорадянські мрії/жахи з огляду на нинішні політичні виклики та можливості. Ми пропонуємо відвідувачам критично подумати про звабливість та комфортність утопічної мрії і разом з тим згадати те, що було вчинено в минулому заради перетворення ідеального образу суспільства в реальність. Скільки з цих мрій та аргументів ми досі повторюємо сьогодні? 

У той же час ми визнаємо утопічний характер самого проекту сучасного мистецтва в ХХІ ст., де видимість (як розкриття або одкровення) заступила місце візіонерських проектів минулого.


Куратори: Лариса Бабій (Україна / США) та Євгеній Фікс (США / Росія).

Художники:
Іфеома Аняеджі (Нігерія)
Бабі Бадалов (Франція / Азербайджан)
Тетяна Григоренко (США / Франція)
Ікатеріні Ґеґісян (Великобританія / Греція)
Саша Дедос (Україна)
Креольський центр (Руфі Дженрбекова і Марія Вільковіська)
(Казахстан)
Микита Кадан (Україна)
Капані Кіуанґа (Франція / Канада)
Колектив Конкретних Дат (Україна)
Куранді Кац (Італія / Канада)
Юрій Лейдерман (Україна / Німеччина)
Микола Рідний (Україна)
Хаїм Сокол (Росія / Ізраїль)
Аґнес Турнауер (Франція / Швейцарія)
Архітектор експозиції: Іван Мельничук (Україна)
Видавничий партнер: ШТАБ (Школа творчої актуализації майбутнього)
(Киргизстан)
Виставка організована за підтримки Asylum Arts
Особлива подяка Др. Геннадію Естрайх

Час роботи: вівторок – неділя, 12.00 – 20.00
ЄрміловЦентр
Харків, Майдан Свободи, 4 (головний корпус ХНУ ім. В. Н. Каразіна, вхід з боку Клочківського узвозу)

Під час виставки відбудуться публічні події, серед яких – кураторські екскурсії, зустрічі з художниками, розмова з американським істориком Мейгіл Фавлер (Mayhill Fowler), яка вивчає ранню історію культури УРСР і є автором книги "Beau Monde on Empire's Edge: State and Stage in Soviet Ukraine". Більше інформації: yermilovcentre.org

Про кураторів:

Євгеній Фікс народився у Москві у 1972 р., з 1994 р. живе та працює в Нью-Йорку. В своїй мистецькій практиці (роботи, виставки, книжки) він досліджує репресовані мікро-історичні наративи, що проявляють складні стосунки між соціальними історіями заходу та країн радянського блоку в ХХ ст. Більше інформації: http://yevgeniyfiks.com/ 

Лариса Бабій народилася в США в 1980 р., з 2005 р. живе та працює в Києві. Незалежна кураторка, авторка, перекладачка. У центрі її роботи – репрезентація українського сучасного мистецтва в англомовному світі, організація проектів сучасного мистецтва в Україні (часто у співпраці з художниками) та критичний дискурс про умови, в яких сьогодні існує культура.