25 квітня 2018

«Рідне місто» // Розмова з Metahaven

У п'ятницю 27 квітня о 19:00 фонд ІЗОЛЯЦІЯ запрошує на обговорення фільму «Рідне місто» з участю його авторів Metahaven та дослідниці й кураторки Лесі Прокопенко. Бесіда торкатиметься естетичних, поетичних і соціополітичних компонентів роботи, а також контексту її створення. Фільм «Рідне місто», який було знято минулого року в Бейруті й Києві, розглядатиметься в якості джерела тонких та інтуїтивних емансипативних тактик для сьогодення.

Зустріч пройде на четвертому поверсі IZONE за адресою вулиця Набережно-Лугова 8. Вхід вільний.

30420740 1892634950769848 9064564870468804867 o

Леся Прокопенко (нар. 1988 р. у Києві) – кураторка, дослідниця. З 2013 року працює над дослідженнями для Інституту публічного мистецтва, незалежної міжнародної мережі, заснованої Шанхайським університетом. Працювала програмним керівником Київської школи – Київської бієнале 2015 та координатором основного проекту Арсенале 2012 – Першої Київської бієнале. Брала участь у П'ятій Московській кураторській школі від фонду V-A-C (Москва, 2016) та програмі резиденції в Fire Station Artists’ Studios (Дублін, 2016). Була кураторкою виставок в CCA Zamek Ujazdowski (Варшава), Kunstraum Lakeside (Кляґенфурт), Architekturzentrum Wien (Відень), а також працювала над рядом проектів у Києві, включно з виставкою-інфільтрацією «Чутливість» у Центральному будинку художника за ініціативою варшавської фундації Czułość у вересні 2016 року. Переклала російською «Маніфест ксенофемінізму» колективу Laboria Cuboniks та нещодавно завершила роботу над перекладом книги Фелікса Ґваттарі «Три екології». Бесіду на основі свого перекладу ессе Ґваттарі «Cracks in the Street» презентувала в IASPIS (Стокгольм, 2017).

Metahaven (Амстердам) – одна з найрадикальніших впливових дизайн-студій в Європі. Дует Даніеля ван дер Вельдена та Вінки Крук робив айдентику для WikiLeaks, виставлявся в нью-йоркському MoMA PS1, амстердамському Stedelijk і Музеї Вікторії та Альберта в Лондоні. Metahaven відомі не тільки впізнаваним візуальним стилем, а й критичним підходом до дизайну: їхня знакова кни;rа Uncorporate Identity (2010) вивчає політичний вплив брендів на споживача і зв'язок між корпоративною і націоналістичною естетикою.
З 2015 року Metahaven знімають артхаусне кіно. Їхній перший фільм The Sprawl (Пропаганда про Пропаганду) показує множинні істини, які пропонує інтернет: від веб-активізму, який породив Wikileaks, «арабську весну», рухи Anonymous і Occupy Wall Street, до цензурованих ЗМІ сучасної Росії та України. Його продовження – короткометражний фільм Information Skies (представлений фондом ІЗОЛЯЦІЯ в Києві восени 2017 року) – розвиває ці роздуми в пошуках відповідей на одне з ключових питань сучасності: що ми вважаємо істиною в світі глобалізованої цифрової комунікації?